پروژه های موفق

بررسی پروژه ابونجمی + مطالب آموزشی

بررسی پروژه ابونجمی

در این مقاله سعی داریم باهم پروژه ابونجمی را بررسی و مشاهده کنیم.

 

آدرس پروژه ی اجرایی : فارس – شیراز – میانرود

مشخصات مسئول تکنسین اجرایی شرکت همتا سیستم : ایوب دل انگیز

 

اقلام به کار رفته در این پروژه:
  1. دستگاه DVR : مدل 8 کانال ایگل تک
  2. دوربین : دوربین 2 مگاپیکسل ایگل تک
  3. هارد : 500 گیگابایت وسترن بنفش
  4. پاور : پاور 2 آمپر لپ تاپی
  5. فیش : BNC و آداپتوری
  6. محافظ : آریا
  7. جعبه کنباکس : مدل مربعی

 

 

 

 

رزومه شرکت همتا سیستم

 

 

 

کابل کواکسیال چیست؟

 

کابل کواکسیال یک نوع کابل ارتباطات است که برای انتقال امواج رادیویی و اطلاعات استفاده می‌شود. این کابل‌ها از دو لایه اصلی تشکیل شده‌اند؛ یک لایه مرکزی از هادی داخلی که اطلاعات را منتقل می‌کند و یک لایه بیرونی از هادی مسی یا فولادی که به عنوان یک شیلد برای محافظت از هادی داخلی عمل می‌کند. این کابل‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای انتقال اطلاعات در شبکه‌های تلویزیونی، اینترنت، تلفن‌های همراه و دیگر سیستم‌های ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌شوند.

 

 

 

انواع کابل کواکسیال:

 

انواع مختلفی از کابل کواکسیال برای استفاده در مختلف برنامه‌های ارتباطات و انتقال امواج رادیویی وجود دارد. برخی از این انواع عبارتند از:

 

1. RG-6: این نوع کابل کواکسیال برای انتقال اطلاعات در سیستم‌های کابلی تلویزیون و اینترنت استفاده می‌شود. غالباً در اتصالات ماهواره و کابل‌های کامپیوتر نیز استفاده می‌شود.

 

2. RG-59: معمولاً برای انتقال سیگنال‌های تلویزیونی آنالوگ و دیجیتال که در سیستم‌های کابلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌کار می‌رود.

 

3. RG-11: این نوع کابل کواکسیال برای فشرده کردن امواج و انتقال اطلاعات در فواصل طولانی مناسب است و به عنوان کابلی با ظرفیت بالا برای انتقال اطلاعات در شبکه‌های کابلی استفاده می‌شود.

 

4. یو‌اس‌ای‌آی کابل (USB Coaxial Cable): این نوع کابل کواکسیال به طور خاص برای اتصال دستگاه‌های دیجیتالی به سیستم‌های صوتی و تصویری، مانند تلویزیون‌ها و دستگاه‌های دی‌وی‌دی، استفاده می‌شود.

 

5. کابل کواکسیال بی‌هوا (Air Core Coaxial Cable): این نوع کابل کواکسیال دارای هادی مرکزی هوایی است که جریان الکتریکی را در خود حفظ می‌کند و به‌طور خاص برای انتقال امواج رادیویی با فرکانس‌های بالا مانند در سیستم‌های مخابراتی و تجهیزات مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

همه این انواع کابل کواکسیال مختلف برای نیازهای خاصی طراحی و ساخته شده‌اند و بر اساس فرکانس‌ها، میزان تلفات سیگنال و فواصل مختلف، استفاده می‌شوند.

 

 

 

 

کابل کواکسیال مناسب برای دوربین مداربسته:

 

کابل کواکسیال برای دوربین‌های مداربسته از دو نوع اصلی استفاده می‌شود که به طور گسترده در صنعت مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرند:

 

1. RG-59: این نوع کابل کواکسیال بسیار معمول است و برای انتقال سیگنال‌های تصویر آنالوگ از دوربین‌های مداربسته به دستگاه DVR (Digital Video Recorder) یا NVR (Network Video Recorder) استفاده می‌شود. این کابل‌ها معمولاً دارای دو رشته هستند: یک رشته برای انتقال تصویر و یک رشته برای انتقال تغذیه (پاور).

 

2. RG-6: این نوع کابل کواکسیال نسبت به RG-59 دارای هسته مرکزی بزرگتری است که می‌تواند فرکانس‌های بالاتری را انتقال دهد. به همین دلیل ممکن است در برخی موارد برای انتقال سیگنال‌های دیجیتال HD و 4K از دوربین‌های مداربسته به کار رود.

 

در هر صورت، هر دو نوع کابل RG-59 و RG-6 مناسب برای اتصال دوربین‌های مداربسته به تجهیزات ضبط و نمایش تصویر هستند، و انتخاب بین آن‌ها بسته به نیازهای خاص و مشخصات فنی دوربین و سیستم مداربسته انجام می‌شود.

 

 

 

 

نحوه اتصال کابل کواکسیال به دوربین مداربسته:

 

اتصال کابل کواکسیال به دوربین مداربسته معمولاً با استفاده از اتصالات BNC انجام می‌شود. این نوع اتصالات بسیار شایع و مناسب برای اتصال کابل‌های کواکسیال به دستگاه‌های مداربسته مانند دوربین‌های مداربسته است.

 

نحوه اتصال کابل کواکسیال به دوربین مداربسته به شرح زیر است:

 

1. برش دادن کابل:

 

ابتدا باید سر کابل کواکسیال را برش داده و اطراف هادی مرکزی و همچنین هادی بیرونی را تمیز کنید.

 

2. اتصال BNC:

– قسمت BNC پر را به آخر کابل کواکسیال خود متصل کنید. معمولاً شما نیازی به هیچ ابزار خاصی برای اتصال آن ندارید، فقط کافی است آن را به سر کابل فشار دهید تا قفل شود.

 

3. اتصال به دوربین مداربسته:

– پس از اتصال قسمت BNC به کابل، اکنون می‌توانید آن را به دوربین مداربسته خود متصل کنید.

 

برای این کار:

– قسمت BNC زن را به سوکت BNC دوربین مداربسته متصل کنید.

– با دقت و بدون اعمال فشار زیاد، آن را به سمت راست یا چپ چرخانده تا درون سوکت قرار بگیرد و بلافاصله بسته شود.

بعد از انجام این مراحل، اطمینان حاصل کنید که اتصالات به درستی انجام شده‌اند و هیچ گونه فشار زیادی بر روی کابل و اتصالات وارد نشده است. سپس می‌توانید دوربین مداربسته خود را به سیستم DVR یا NVR وصل کنید تا تصویر را ضبط یا نمایش دهید.

 

 

 

 

 

راه های ارتباطی با همتا سیستم فرادید جهت نصب تجهیزات امنیتی:
  1. با پر کردن فرم تماس در صفحه اصلی سایت
  2. با تماس با شرکت همتا سیستم
  3. با تماس با مهندسین شرکت همتا سیستم که شماره های مورد نظر در قسمت آخر سایت قرار دارد
  4. با ارسال پیامک و ارسال مشخصات خود در ربات سایت همتا سیستم

 

و در آخر همچنین می توانید برای دیدن عکس و فیلم های بیشتر به پیج اینستاگرامی شرکت همتا سیستم فرادید با نشانی Hamta.System مراجعه کنید.

 

 

در این مقاله سعی داشتیم باهم پروژه آقای ابونجمی را بررسی و مشاهده کنیم و در ادامه مطالب آموزشی هم برای شما دوستان عزیز ارائه دادیم .

 

 

همتا سیستم نامی آشنا!

 

دیگر خدمات:

خرید دوربین مداربسته در شیراز

 دزدگیر اماکن در شیراز

هوشمند سازی ساختمان در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید