تازه‌ترین‌ها

دزدگیر اماکن آنزو

دزدگیر اماکن آنزو در شیراز

دزدگیر اماکن آنزو

اگر درحال خواندن این مطلب هستید یعنی به احتمال 90 درصد قصد خرید یک دزدگیر اماکن خوب و کاربردی از برند آنزو (ANZU) دارید. بسیار خوب! در این مطلب قصد داریم به نقد و برسی محصولات آنزو خصوصا دزدگیر اماکن آن بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید 🙂

معرفی برند آنزو

ابتدا بهتر است یک معرفی اجمالی از برند آنزو و سابقه داشته باشیم. زیرا در خرید یک محصول علاوه بر مشخصات و ویژگی های خود محصول، سابقه و رزومه شرکت تولید کننده آن نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

برند آنزو متعلق به شرکت مهندسی بازرگانی سایان که در زمینه تولید انواع سیستم های حفاظتی و دزدگیر اماکن است. از جمله محصولات آنزو می توان به ردیاب خودرو، انواع مدل های مختلف دزدگیر اماکن و دستگاه UPS و …. اشاره کرد.

نکته ای که در مورد محصولات آنزو مورد توجه قرار می گیرد کیفیت مطلوب و رضایت مشریان برند آنزو است. آنزو یک برند ایرانی است که نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری در برآورده کردن انتظارات و توقعات مشتریان نشان داده و توانسته به خوبی رضایت آنان را جلب کند.

البته از دیگر نکات مهم در خصوص محصولات آنزو خدمات جانبی، پشتیبانی و گارانتی است. یک محصول هرچقدر هم با کیفیت و عالی ساخته شده باشد باز هم دربرابر اتفاقات غیر قابل پیشبینی آسیب پذیر است. بنابراین گارانتی و پشتیبانی محصول یکی از الزامات محسوب می شود.

دزدگیر اماکن آنزو

دزگیر اماکن امروزه یکی از مهمترین تجهیزات در تامین امنیت اماکن بشمار می رود. اما سوال اصلی اینست که دزدگیر چیست؟

در جواب باید گفت : «هر سیستمی که بتواند مانع سرقت شود یک دزدگیر است؛ حال ممکن است نرده و حصار باشد و یا یک دستگاه الکترونیکی هوشمند»

قطعا در اینجا منظور ما از دزدگیر حصار و نرده نیست بلکه همان دستگاه کوچک الکترونیکی است که بصورت هوشمند و طبق سناریوی خود، اقداماتی را انجام می دهد. طبیعتا دزدگیر ها انواع و مدلهای مختلفی دارند و هرکدام نیز دارای ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود هستند. برای آنکه خریدی مطلوب داشته باشید لازم است ابتدا مشخص کنید که قصد دارید چقدر برای یک سیستم دزدگیر هزینه کنید و مهم تر از آن اینکه چه انتظاراتی از آن دارید.

روش کار دزدگیر اماکن به این صورت است که از طریق سنسور ورود غیر قانونی را تشخیص و پس از آن اقدام متناسب مانند تماس با مالک یا به صدا درآوردن آژیر هشدار را انجام می دهد.

 

اپلیکیشن دزدگیر اماکن آنزو

دزدگیر اماکن آنزو دارای اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه نیز می باشد. که با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به سادگی و بدون دغدغه از راه دو تنظیمات مربوط به دزدگیر را انجام دهید.

از طریق این برنامه اندرویدی این امکان را خواهید داشت که دزدگیر را کنترل و یا میزان شارژ آن را مشاهده و نیز آن را شارژ کنید. از دیگر امکانات اپلیکیشن دزدگیر اماکن آنزو می توان به قابلیت شنود صدا و یا برسی وضعیت خروجی ها اشاره کرد.

البته در صورتی که از قبل این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب دارید لازم است برای استفاده از نسخه جدید آن، قبل از نصب ، نسخه قبلی را حذف کنید.

دانلود اپلیکیشن دزدگیر اماکن آنزو

 

نصب دزدگیر اماکن آنزو

همانطور که قبلا گفتیم دزدگیر های مختلفی از برندهای متفاوت در بازار موجود هستند اما نکته اصلی اینست که پایه و اساس نصب همه آنها تا حد بسیار زیادی یکسان است. در ادامه به برسی نکات کلی و البته بسیار مهم در هنگام نصب و راه اندازی یک سیستم امنیتی می پردازیم.

  • اول : محل نصب دزدگیر

یکی از گام های ابتدایی و مهم در جهت نصب دزدگیر اماکن، تعیین محل نصب و قرارگیری پنل دستگاه می باشد. دستگاه دزدگیر مرکزی باید در مکان مناسبی از نظر دسترسی افراد و نیز برد ریموت قرار داشته باشد. همچنین حتماااا باید توجه داشت که پنل دستگاه باید از خرابکاری و دستکاری افراد سودجو در امان باشد. بنابراین به عنوان مثال اگر از دزدگیر اماکن برای مغازه خود استفاده می کنید حتما آن را در جایی نصب کنید که در معرض عموم نباشد.

نکته: این توجه بسیار هائز اهمیت است که همیشه پنل را در جایی قرار دهید که چشمی و سنسورهای مربوطه از دستیابی مستقیم سارق به پنل محافظت نمایند. در صورت دسترسی سارق به پنل می تواند آن را معدوم کند! بنابراین قبل از رسیدن او به پنل دزدگیر باید فرصت خبر دادن به شما را داشته باشد.

  • دوم: شرایط محیطی محل نصب پنل دستگاه

مکانی که پنل مرکزی دزدگیر در آن قرار دارد نباید گرم و مرطوب باشد. همچنین نباید دستگاه را داخل محفظه فلزی قرار داد زیرا باعث ضعیف شدن سینگال و برد ریموت آن می شود.

مکان مورد نظر باید مرکز ترین حالت ممکن باشد. یعنی نزدیک ترین فاصله نسبت به سنسور ها و هشدار دهنده ها را داشته باشد. همچنین در صورتی که پنل سیم کارتی نصب می شود ، مکان نصب دزدگیر آنتن کافی داشته باشد.

پنل مرکزی باید در محلی باشد که ریموت کنترل از پشت درب ورودی عمل کند و برد داشته باشد.

اجزا اصلی در نصب دزدگیر اماکن

یک سیستم امنیت اماکن اجزا مختلفی دارد که در ادامه مهمترین و اصلی ترین آنها را برسی می کنیم:

  1. پنل اصلی: که همان دستگاه مرکزی آنزو است.
  2. تلفن کننده: البته اگر از دزدگیر سیمکارتی استفاده کنید نیازی به تلفن کننده جداگانه نخواهید داشت.
  3. چشم: چشمی یا همان حسگر های حرکتی هستند که انواع مختلفی از آنها وجود دارد و می توانید از هرکدام که می خواهید استفاده کنید.
  4. آژیر: هر نوع بلنگوی اماکن یا سیرن
  5. باطری: هر نوع باطری 12 ولت تا حداکثر 5 آمپر ساعت

نکته : استفاده از همه مواردی که در بالا نام بردیم ضروری نیست و برخی موارد می تواند طبق نظر سفارش دهنده حذف شود. مثلا ممکن است فردی نخواهد که دزدگیر نصب شده در صورت تشخیص اقدام خرابکارانه با آژیر و صدا اعلام هشدار کند. و فقط تمایل داشته باشد که دزدگیر از طریق تماس تلفنی یا پیامک موارد مشکوک و هشدار ها را اطلاع دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید