اخبار, تازه‌ترین‌ها

هوشمندسازی ساختمان در شیراز

هوشمندسازی ساختمان در شیراز

هوشمندسازی ساختمان در شیراز

در ابتدا لازم است به این سوال بپردازیم که معنای دقیق هوشمندسازی چیست؟

هوشمندسازی یکی از پربسامد ترین واژه ها در سالهای اخیر بوده که در حوزه های مختلفی از جمله هوشمندسازی ساختمان استفاده شده اما نکته قابل توجه اینکه هوشمندسازی در تمامی این حوزه ها میتواند بسیار مطلوب و رضایت بخش باشد. یکی از زمینه هایی که هوشمندسازی در آن رواج پیدا کرده صنعت ساختمان و یا به اصطلاح هوشمندسازی ساختمان میباشد. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود اینست که هوشمندسازی ساختمان به چه معناست و چه اقداماتی برای آن انجام می شود؟

در مباحث آکادمیک و دقیق تر، تعریفهای مختلفی برای هوشمندسازی ارائه شده اما در اینجا قصد نداریم به آنها بپردازیم و به یک تعریف ساده و مختصر از هوشمندسازی اکتفا میکنیم:

  هوشمندسازی یعنی ساده تر کردن و پیشرفته تر کردن ابعادی از زندگی با برخی تجهیزات و لوازم

گاها یک تصور اشتباه از هوشمندسازی ساختمان وجود دارد بدین صورت که امروزه هوشمندسازی و استفاده از سیستم هوشمند به نوعی یک کالای لوکس و لاکچری بشمار میرود.

این تصور به این دلیل ایجاد شده که هزینه های هوشمندسازی و راه اندازی سیستمهای هوشمند تا حدی بالاست اما همواره باید به این نکته توجه داشت که هدف از هوشمندسازی حذف پیچیدگیها و ساده کردن امور و درنهایت ارتقای سطح زندگی افرادست.

قیمت بالای آن به دلیل استفاده از تکنولوژی های بروز و بسیار جدید و نیز تعداد محدود شرکتهای ارائه دهنده این خدمات میباشد. اما در ادامه به چگونگی تهیه مقرون به صرفه ی این تجهیزات هوشمند و بطور کلی هوشمندسازی ساختمان اشاره خواهیم کرد.

عرضه محصولات هوشمندسازی ساختمان در شیراز با قیمتهای مناسب در فروشگاه همتاسیستم

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

در فرایند هوشمندسازی ساختمان، لوازم و سیستمهای مختلف موجود به یک شبکه مشترک متصل خواهند شد. و پس از آن بطور مستقل و از راه دور امکان کنترل و مدیریت آنها فراهم میشود.

BMS مخفف عبارت Building management system میباشد. عبارت فارسی متناظر آن «مدیریت هوشمند ساختمان» است، درواقع شامل مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزار هاست که به جهت مانیتورینگ و کنترل همه جانبه ی بخشهای مهم ساختمان استفاده میشود.

بطور کلی Building management system شامل سرویسهای گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع،برق اضطراری، پله برقی،کنترل روشنایی، سیستمهای دوربین مداربسته، دزدگیرها و اعلام و اطفای حریق و سایر موارد هست.

درسته که BMS موارد متعددی را شامل میشود، به عبارتی بهتر اینست بگوییم که BMS یک سیستم یکپارچه و سراسری هست که تمام تجهیزات را پوشش میدهد اما این امکان نیز وجود دارد که با توجه به نیاز و خواسته افراد فقط بخشی از سیستم BMS  را پیاده سازی و اجرا کرد.

مزایای هوشمندسازی ساختمان

  • رفاه و راحتی بیشتر با هوشمندسازی ساختمان : اولین مورد از مزایای هوشمندسازی ساختمان بالا رفتن سطح رفاه زندگی و راحتی برخی امور مربوطه است. در واقع طبیعیست که با بالا رفتن سطح علم و تکنولوژی سطح رفاه زندگی بالا رود. با بهره مندی از تکنولوژیها پیچیدگی برخی امور را کاست و آنها را به شیوه ای ساده انجام داد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی : امروزه اهمیت صرفه جویی، آن هم در سوخت و انرژی یکی از موضوعات بدیهی است و نیازی به توضیح ندارد. با هوشمندسازی ساختمان می توان این میزان صرفه جویی را به حداکثر رساند. کلید و پریز هوشمند نمونه ای از تجهیزاتی است که می تواند در جهت هوشمندسازی و مصرف بهینه برق استفاده شود. این کلید ها دارای قابلیت کنترل از راه دور و میزان مصرف برق و ...هستند. علاوه بر اینها استفاده از تجهیزات مربوط به مدیریت هوشمند سیستم سرمایش و گرمایش نیز می تواند تا حد زیادی در این امر کمک کند.
  • افزایش امنیت : سیستم های هوشمند به دلیل آنکه قابلیت سناریوپذیری بالایی دارند میتوانند در مواقع لازم واکنشهای مناسبی نیز داشته باشند. مانند سیستمهای دزدگیر

هوشمندسازی ساختمان در شیراز

همتاسیستم به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه هوشمندسازی ساختمان در شیراز آماده ارائه بهترین خدمات به همشریان گرامی میباشد. در ادامه قصد داریم به معرفی برخی محصولات هوشمند موجود در فروشگاه همتاسیستم بپردازیم. درضمن شما میتوانید پروژه های هوشمندسازی ساختمان که توسط همتاسیستم اجراشده است را در اینستاگرام ببینید.

هوشمندسازی ساختمان در شیراز | پریز هوشمند :

پریز هوشمند ظاهری مشابه پریز معمولی دارد اما در عملکردی بسیار متفاوت دارد. البته واضح است که وجه تمایز پریز هوشمند با پریز معمولی در عملکرد هوشمند آنهاست. پریز هوشمند یکی از تجهیزات کاربردی در هوشمندسازی ساختمان است. زیرا دارای قابلیت به wifi هستند و میتوان از این طریق توسط موبایل یا تبلت آن را مدیریت و گزارش میزان مصرف برق آن را دریافت کرد.

هوشمندسازی ساختمان در شیراز | دستگیره هوشمند :

انواع مختلف دستگیره هوشمند از دیگر لوازم هوشمندسازی ساختمان هستند که با استقبال و رضایت بیشتر مصرف کنندگان مواجه شدند. این دستگیره ها امکانات ویژه ای دارند که سبب سادگی و امنیت بیشتر حین استفاده خواهندشد. از جمله قابلیت ثبت اثر انگشت برای باز کردن قفل که در این صورت دیگر نیازی به کلید نخواهید داشت.

هوشمندسازی ساختمان در شیراز | دوربین هوشمند :

از دیگر محصولات هوشمندسازی ساختمان می توان به دوربین هوشمند اشاره کرد. دوربین هوشمند کاربردی مشابه سایر دوربین مداربسته دارند. با این تفاوت که دارای برخی قابلیتها نظیر مدیریت و کنترل هوشمند از راه دور، تعقیب سوژه و .... هستند. نصب و راه اندازی و استفاده از دوربین هوشمند بسیار ساده تر از دوربین مداربسته بوده و نیازی به دستگاه مرکزی(DVR) نیز نمیباشد.

هوشمندسازی ساختمان در شیراز | کلید هوشمند :

از جمله محصولات مورد نیاز برای هوشمندسازی ساختمان می توان به کلید هوشمند اشاره کرد که بصورت 2 پل،4 پل، 8 پل و کلید کولر آبی موجود هستند. کلید هوشمند دارای قابلیت سناریو پذیری، زمان بندی و کنترل از راه دور نیز هست.

هوشمندسازی ساختمان در شیراز | پکیج امنیتی هوشمند :

پکیج امنیتی هوشمند یک پکیج هوشمند کامل است که جهت امنیت منازل، مغازه ها و بطور کلی همه انواع ساختمان ها استفاده می شود. این پکیج شامل یک دستگاه دزدگیر مرکزی و سایر اجزای لازم برای بالا بردن سطح امینت اماکن است.

هوشمندسازی ساختمان در شیراز | بی سیم و با سیم

بطور کلی دو روش اصلی برای هوشمندسازی ساختمان وجود دارد. هوشمندسازی بی سیم و هوشمندسازی باسیم

عامل اصلی این تقسیم بندی تفکیک نوع ارتباط تجهیزات هوشمند مورد استفاده میباشد. عملکرد نهایی در هر دو روش هوشمندسازی تاحد بسیار زیادی مشابه یکدیگر بوده و در واقع این تقسیم بندی و تفکیک در پیاده سازی مشاهده میشود.

هوشمندسازی ساختمان در شیراز | مراحل کار

همانطور که گفته شد هوشمندسازی ساختمان کاربردهای قابل توجهی دارد و روز به روز نیز بر آنها افزوده می شود. البته هرچقدر مساحت و ابعاد مکان مدنظر برای هوشمندسازی گسترده باشد مزایا و سود حاصل از هوشمندسازی ساختمان بیشتر مورد توجه خواهدبود. به عنوان مثال هوشمندسازی یک هتل، اداره یا یک شرکت صنعتی نسبت به یک خانه مسکونی میتواند سهم بیشتری در صرفه جویی انرژی داشته باشد. برای سایر مزایای هوشمندسازی از جمله امنیت و راحتی و سهولت بیشتر در انجام امور نیز به همین شکل است.

در هر صورت چه برای یک واحد مسکونی و چه برای یک واحد صنعتی بزرگ، لازم است به مراحل زیر در هوشمندسازی دقت شود :

  • توقع شما چیست؟

شما باید بتوانید به راحتی به این سوال پاسخ دهید که دقیقا توقع و انتظار شما از هوشمندسازی ساختمان چه چیزی است؟؟ در این صورت به سادگی مشخص خواهد شد که چه تجهیزات هوشمندی نیاز دارید و کدام روش برای شما مناسبتر است و البته اینکه به چه میزان مایلید برای هوشمندسازی ساختمان هزینه کنید.

شاید در ابتدا فکر کردن در این مورد کمی سخت باشد و نتوانید برآورد خوبی از نتیجه نهایی داشته باشید. هیچ جای نگرانی نیست! زیرا میتوانید به سادگی از کارشناسان همتاسیستم مشورت بگیرید و تصمیم خود را نهایی کنید. برای هرگونه سوال با شماره ی 09172160881 در ارتباط باشید.

  • خرید تجهیزات هوشمندسازی

مرحله بعدی خرید تجهیزات مورد نیاز خواهد بود. در این زمان باید بسیار دقت کنید که لوازم مدنظر خود را از شرکت ها و نمایندگیهای معتبر تهیه کنید. امروزه برای هر وسیله و کالایی گزینه های فیک و تقلبی آن در بازار موجود است اما در مورد تجهیزات هوشمندساز که غالبا به اینترنت متصل اند بحث امنیت آنها بسیار حساس خواهد شد.

در فروشگاه همتاسیستم می توانید به سادگی تمامی لوازم و محصولات مدنظر خود را تهیه کنید و از تخفیف و سایر خدمات نیز بهره مند شوید.

  • نصب و پیاده سازی

وسائل و لوازم هوشمندساز ساختمان برگرفته از تکنولوژیهای بسیار بروز و جدیدی هستند. لذا نصب و پیاده سازی آن نیازمند دانش و مهارتهای خاص خود است. بنابراین ضروریست انجام و نصب آنها را به افراد متخص و ماهر بسپارید. همتاسیستم به عنوان شرکتی پیشرو در هوشمندسازی ساختمان در شیراز فعال است. بنابراین با خیالی آسوده نصب و اجرای هوشمندسازی را به کارشناسان همتاسیستم بسپارید.

 

نتیجه گیری

خب! مزایا، کاربردها و مراحل هوشمندسازی ساختمان را باهم برسی کردیم. اما هواره دقت کنید که هوشمندسازی ساختمان امری تخصصی بوده و باید توسط افراد ماهر و کاربلد انجام شود. در این زمینه میتوانید از کارشناسان همتاسیستم بهره مند شوید. هوشمندسازی ساختمان در شیراز با رعایت تمامی استاندارد ها و اصول آن بصورت حرفه ای توسط کارشناسان همتاسیستم انجام می شود. برای ثبت درخواست کافیست با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید