اخبار, دوربین مداربسته

خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز – راهنمای کامل انواع دوربین

 

در این مقاله به شما انواع دوربین های مداربسته ، انتخاب بهترین دوربین و راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز را توضیح خواهیم داد.

 

دوربین بولت و راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز 

شرکت فنی مهندسی همتا سیستم در عرصه تولید و منتاژ انواع دوربین های بولت فعالیت دارد و این مقاله کامل برای شما بهترین راهنما در انتخاب و خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز خواهد بود.

اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله یا لوله است. دوربین مداربسته های بولت دوربین هایی با بدنه معمولاً استوانه ای شکل و عموماً فلزی هستند.

 

دوربین مدار بسته مدل بالت

 

  • کاربرد دوربین های بولت:

دوربین مدارسته های بولت معمولاً کاربردی بیرونی دارند با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66) این دوربین ها و شکل خاصشان برای محیط های بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. توجه داشته باشید که ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نیست.

 

 

  • دید در شب دوربین های بولت:

دوربینهای بولت عموماً دارای دید درشب سیاه سفید(IR) یا دید شب رنگی (Warm Light)  هستند. این دوربین مداربسته ها معمولاً دید در شبی با برد نسبتاً بالا دارند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LED های دوربین مداربسته وابسته میباشد.

توجه داشته باشید که برد دید در شب نوشته شده در کاتالوگ دوربین ها به بالاترین برد پرتاب نور دوربین اشاره دارد و الزاماً مشخص کننده برد مفید دید درشب دوربین نیست.

  • زاویه دید دوربین بولت:

دوربین مداربسته های بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال Varifocal Lensتقسیم میشوند. دوربین مداربسته های بولت با لنز ثابت معمولاً با لنز 3.6 70 درجه ساخته میشوند و دوربینهای بولت وریفوکال معمولاً لنز 3-9 تا 80 درجه میلی متری دارند.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت:

هر دو این دوربین مداربسته ها استفاده گسترده ای در سیستم های مدار بسته. دارند تفاوت اصلی این دوربین های مداربسته با یکدیگر در شکل ظاهری آن هاست همچنین دوربین های بولت قابلیت نصب روی دیوار را دارند در حالی که دوربینهای دام بیشتر روی سقف نصب میشوند.

 

  • دوربین مداربسته دام راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز

اصطلاح دام (Dome) به معنای گنبد است همان طور که از معنای نام این دوربین مداربسته ها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین های مداربسته دلالت دارد.

 

شرکت فنی مهندسی همتا سیستم در عرصه تولید و منتاژ انواع دوربین های دام فعالیت دارد و این مقاله کامل برای شما بهترین راهنما در انتخاب و خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز خواهد بود.

 

دوربین مداربسته مدل دام

 

  • کاربردهای دوربین های دام:

دوربین مداریسته های دام عموماً کاربردهای غیر صنعتی دارند بدنه این دوربین ها معمولاً مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب وهوایی ،ندارد بنابراین استفاده از آنها به محیط های مسقف ،اداری، تجاری یا مسکونی محدود می شود.

  • دید در شب دوربین های دام:

دوربین مداربسته های دام امروزی معمولاً دارای دید درشب سیاه سفید(IR) یا دید شب رنگی (Warm Light) هستند. این قابلیت تفاوت زیادی در هزینه آنها ایجاد نمی کند.

دوربینهای دام معمولاً دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر است از دوربین بولت استفاده کرده یا پروژکتور مادون قرمز یا وارم لایت درمحیط قرار دهید.

  • زاویه دید دوربینهای دام

دوربین مداربسته های دام از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم میشوند دوربین های دام با لنز ثابت معمولاً با لنز 2.8 میلیمتر 85 درجه میلیمتر ساخته میشوند و دوربینهای دام وریفوکال معمولاً لنز 7-3 تا 80 درجه میلی متری دارند.

تفاوت دوربین دام و اسپید دام 

دوربین مداربسته اسپیددام از دسته دوربین های چرخشی هستند.  قابلیت چرخش و زوم از راه دور را دارند و امکان این را دارند که تصاویر را در جهات مختلف ثبت .کنند شکل ظاهری آنها نیز مانند دوربین مداربسته های دام معمولی به صورت نیم دایره ای است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که تمام دوربین هایی که قابلیت چرخشی دارند از نوع اسپید دام نیستند.

شرکت فنی مهندسی همتا سیستم در عرصه تولید و منتاژ انواع دوربین های اسپید دام فعالیت دارد و این مقاله کامل برای شما بهترین راهنما در انتخاب و خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز خواهد بود.

 

 

دوربین مداربسته اسپید دام

انتخاب دوربین مداربسته مناسب کار خیلی سختی نیست. برای این کار تنها کافی است نیاز خود را بدانید و تا حدودی درباره قابلیت های دوربینهای مداربسته اطلاعات داشته باشید.

در ابتدا باید نوع سیستم مداربسته خود را مشخص .کنید سیستم  دو دسته اصلی آنالوگ، آنالوگ HD و شبکه تقسیم میشوند.
سیستم  آنالوگ یا AHD ارزان قیمت، ساده و پرکاربرد است.

 

سیستم مداربسته آنالوگAHD:

اصلی ترین مزیت دوربینهای نسل جدید آنالوگ AHD توانایی انتقال تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر از دوربینهای آنالوگ است و تا کیفیت 12 مگاپیکسل را نیز پشتیبانی می کنند این سیستم ها همچنین قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارند. به دلیل تفاوت اندک قیمت آنها با سیستم های آنالوگ قدیمی استفاده از آنها با توجه به کیفیت کارکردشان منطقی تر است.

سیستم مداربسته شبکه:

دوربین مداربسته های شبکه  عموماً پرهزینه و تخصصی تر هستند. این دوربین مداربسته ها تکنولوژی به روزتری نسبت به آنالوگ دارند و امکان دستیابی به کیفیت های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می آورند. به طور کلی دوربین های شبکه از بسیاری لحاظ از دوربینهای آنالوگ بهترند. تنها عیب بزرگ آنها هزینه بالای آنهاست. بنابراین اگر از نظر هزینه دغدغه ای ندارید حتماً به سراغ شبکه بروید.

دوربین های مداربسته از نظر نوع شکل بدنه و کاربری به انواع مختلفی تقسیم میشوند اما انواع رایج آنها عبارت اند از:

  • دوربین مداربسته دام:

    دوربین سقفی با شکل نیم دایره ای است که برای محیط های مسقف ،اداری، تجاری یا مسکونی استفاده می شود این مدل میتواند با یا بدون دید در شب IR باشد.

دام بدون دید در شب

 

  • دوربین مداربسته بولت:

    بولت یک دوربین دیواری استوانه ای شکل است که معمولاً در محیط های غیر مسقف یا صنعتی نصب میشود  عموماً مقاومت خوبی در مقابل آب و گردوغبار دارند. دوربین های بولت معمولاً با دید در شب IR یا  Warm Lightساخته میشوند.

هایک ویژن دیواری

 

دوربین مداربسته گردان (PTZ) :

دوربین های اسپید دام  دوربین هایی با قسمت مکانیکی برای چرخاندن دوربین به طرفین هستند. این دوربین ها معمولاً دارای لنز با زوم اپتیکال نیز هستند که میتواند جزئیات را با اندازه دلخواه در جهات مختلف به شما نشان دهد. این دوربین ها معمولاً در فضاهای وسیع نصب میشود که نیاز به نظارت چند جهته دارند دوربینهای گردان میتوانند با یا بدون دید در شب IR یا  Warm Light باشند.

 

هایک ویژن مدل گردان

 

 

  • دوربین مداربسته های وایرلس:

    دوربین های وایرلس یا بی سیم محصولاتی هستند که امکان مشاهده تصاویر در تمامی زوایا را برای شما فراهم کنند. این دوربین ها از طریق wifi (مودم) تصاویر را  به صورت چرخشی 360 درجه دریافت کرده و آنلاین روی موبایل سه شما نشان میدهند. استفاده از این دوربین ها تنها در سیستم P2P امکان پذیر است. تصاویر را روی مموری کارت روی خود  ذخیره میکند و این محصولات جنبه نظارتی دارن و در مکان های امنیتی استفاده نمی شود.

 

  • دوربینهای مینیاتوری (مخفی):

    دوربین مداربسته های مینیاتوری اندازه کوچکی هستند که با هدف نبود امکان تشخیص دوربین ساخته شده اند این محصولات ها با اندازه های مختلفی ساخته میشوند و معمولاً کیفیت تصویر متوسطی دارند. استفاده از این دوربین ها تنها در محیط های داخلی امکان پذیراست.

 

 پینهول ( کوچک)

 

برای دیدن پکیج های سیستم مداربسته و دزدگیر اماکن از فروشگاه ما دیدن فرمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید

فروشگاه همتا سیستم

پس از انتخاب نوع دوربین حال کمی درباره کیفیت تصویر دوربین ها صحبت می کنیم. کیفیت تصویر دوربینهای شبکه با مگاپیکسل مشخص میشود که بیشتر مردم با آن آشنایی کافی را دارند پس از توضیحات بیشتر در اینجا خودداری میکنیم.

 

مقاله های دیگر :

نصب دوربین مداربسته برای پارکینگ های عمومی

 

 

همتا سیستم مجری سیستم های امنیتی ، نظارتی و هوشمند در ایران

دفتر مرکزی : فارس ، خیابان انوری , مجتمع تجاری انوری ، واحد 213

مشاوره و فروش : 07132332235    پشتیبانی و گارانتی : 07132332245

منبع : hamtabiz.com

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز – راهنمای کامل انواع دوربین

دیدگاهتان را بنویسید