اخبار

آموزش بکاپ گیری داهوا در 2 دقیقه

آموزش بکاپ گیری داهوا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آموزش بکاپ گیری داهوا

امروزه دوربین مداربسته از مهم ترین فاکتورهای حفظ و بالا بردن امنیت اماکن از جمله منازل، ادارات،کارخانجات، هتل ها و … بشمار می رود. یکی از نکات مهم و قابل توجه در رابطه با دوربین مداربسته بکاپ گیری یا همان پشتبان گیری از فیلم ها و تصاویر ضبط شده توسط دوربینهاست.

این آموزش به شما کمک میکند که بتوانید به سادگی از دستگاه داهوا نسخه پشتیبان و یا همان به اصطلاح بکاپ تهیه کنید.

[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjI4NzIxNTA4ODk4OSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRjRuUkg3JTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDg3MjE1MDg4OTg5JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

آیا بکاپ گیری واقعا ضروری است؟

# آموزش بکاپ گیری داهوا

دوربین مداربسته یک وسیله الکترونیکی است و این امکان وجود دارد که بر اثر برخی عوامل دچار آسیب شود و تصاویر و ویدئوهای موجود در آن نیز از بین برود. بنابراین تیهه نسخه پشتیبان یا همان بکاپ گیری در بازه های زمانی مرتب بسیار مهم و ضروری خواهدبود.

دوربین های داهوا از تنوع بسیار بالایی برخوردارند اما این موضوع تاثیری در روند بکاپ گیری نخواهد داشت. زیرا بکاپ گیری با توجه به دستگاه DVR داهوا انجام خواهد شد. هنگام نصب و اجرای دوربین مداربسته یک هارد برای ذخیره سازی تصاویر دوربین ها نیز در نظر گرفته خواهد شد. اما توجه کنید این هارد هرچقدر هم که ظرفیت بالایی داشته باشد باز هم محدود است. بنابراین اگر ظرفیت هارد پر شود ممکن است در روند ضبط تصاویر دوربین مداربسته اختلال ایجاد شود. این موضوع بر اهمیت و لزوم بکاپ گیری می افزاید بنابراین حتما در فواصل زمانی منظم بکاپ گیری را انجام دهید.

بازه زمانی مناسب برای بکاپ گیری داهوا

# آموزش بکاپ گیری داهوا

این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. لذا نمیتوان به طور کلی بازه زمانی خاصی را تعیین کرد یعنی زمان بکاپ گیری برای هر سیستم دوربین مداربسته متفاوت است. بنابراین باید به این موارد توجه داشت و با توجه به آنها زمانهای بکاپ گیری را تنظیم کرد. اما در ادامه دو نکته از مهمترین این موارد را برسی خواهیم کرد.

  • ظرفیت هارد و تعداد دوربین ها :

اگر شما فرضا در یک سیستم دوربین مداربسته یک هارد 500 به همراه 4 دوربین داشته باشید؛ ظرفیت این هارد 500 گیگ برای 15 تا 18 روز کافیست. اما اگر همین هارد با همین ظرفیت ولی با 2 دوربین مداربسته استفاده شود، ظرفیت آن برای 27 تا 30 روز ضبط کافی خواهد بود. لذا باید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید و ظرفیت هارد را متناسب با تعداد دوربین ها در نظر بگیرید.

  • رزولوشن دوربین مداربسته :

رزولوشن دوربین مداربسته از دیگر موارد تاثیرگذار در زمانهای بکاپ گیری میباشد. یعنی هرچه رزولوشن دوربینها بالاتر باشد ظرفیت هارد زود تر پر خواهد شد بنابراین لازم میشود در بازه های زمانی کوتاه تری بکاپ گیری را انجام داد.

نتیجه گیری :

با توجه به این دو مورد گفته شده میتوان بازه های زمانی خاصی را برای بکاپ گیری داهوا تعیین کرد. اگر تعداد دوربینهای شما زیاد بود میتوانید با افزایش ظرفیت هارد فواصل زمانی بکاپ گیری را طولانی تر کنید البته در عین حال به رزولوشن آنها نیز توجه داشته باشید. همتاسیستم (نمایندگی داهوا در شیراز) در ویدئویی کوتاه آموزش بکاپ گیری داهوا را بصورت کامل آماده کرده است. شما میتوانید با دیدن این ویدئو بکاپ گیری را به سادگی انجام دهید.

 

مقاله های دیگر :

نصب دوربین مداربسته برای پارکینگ های عمومی

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته

آموزش بازبینی تصاویر داهوا

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید