اخبار, تازه‌ترین‌ها

فروش دوربین مداربسته در شیراز

فروش دوربین مداربسته در شیراز

امروزه انواع دوربین های مداربسته بر اساس ویژگی ها و تکنولوژی های مختلف به کار رفته در آن ها تعریف و دسته بندی می شوند. دوربین های مداربسته دارای تنوع بسیار گسترده ای همراه با کاربرد هایی متفاوت هستند. لذا می توان دوربین های مداربسته را با توجه به هرکدام از این ویژگی های کلیدی دسته بندی کرد. همتاسیستم با اقدام به فروش انواع دوربین مداربسته در شیراز این امکان را فراهم آورده که بتوانید به سادگی دوربین مداربسته مدنظر خود را انتخاب و خرید کنید

انواع دوربین مداربسته بر اساس سیستم انتقال اطلاعات

دسته بندی دوربین های مداربسته بر اساس  سیستم انتقال اطلاعاتی

  1. فروش دوربین مداربسته آنالوگ در شیراز : اطلاعات تصویر را به صورت سیگنال های آنالوگ ارسال می کند. در واقع دوربین های آنالوگ در رده ی ابتدایی ترین دوربین های مداربسته قرار دارند. این دوربین ها به دلیل کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه تر طرفداران بسیاری دارد.
  2. فروش دوربین مداربسته شبکه در شیراز : اطلاعات تصویر را به صورت دیجیتال و تحت پروتکل های شبکه ارسال می کند. این دوربین ها با نام دوربین IP نیز شناخته می شوند. کیفیت تصاویر در دوربین های شبکه بهتر و با کیفیت تر است. این دوربین های دارای جذابیت ها و امکانات خاص خود هستند و روز به روز هم بر این ویژگی ها و مزیت های آن ها افزوده می شود.

انواع دوربین مداربسته براساس کاربرد و شکل دوربین

امروزه دوربین های مداربسته را مطابق با کاربردهای مخصوص آن در شکل ها و طرح های مختلفی تولید میکنند. انجام این کار باعث افزایش کیفیت و کارایی دوربین مداربسته خواهد شد. اما اگر دوربین مداربسته مخصوص یک محیط خاص در مکان دیگری استفاده شود نه تنها کارایی مطولبی ندارد بلکه حتی بی کیفیت و عملا نا کارآمد خواهد بود. بنابراین این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت و ابتدا مشخص کرد که دوربین مداربسته برای چه مکانی قرار است استفاده شود و پس از آن دوربین متناسب با همان مکان را انتخاب و خریداری کرد.

فروش دوربین مداربسته دام در شیراز

نوعی از دوربین های مداربسته که معمولا به شکل نیم دایره ای هستند و به صورت سقفی نصب می شوند. دوربین های دام کارایی مشابه ای به دوربین های بولت دارند با این تفاوت که نصب ساده تری دارند. البته این دوربین ها معمولا از قابلیت ضد آب و ضدضربه نیز بهره مند هستند لذا علاوه بر محیط های داخلی برای محیط های خارجی نیز استفاده میشوند.

فروش دوربین مداربسته بولت در شیراز

نوعی از دوربین های مداربسته که معمولا به شکل استوانه یا مکعب مستطیل طراحی و تولید می شود. دوربین های بولت به صورت دیواری و در محیطهای بیرونی نصب می شوند. این دوربین ها معمولا روی دیوار نصب می شوند اما در برخی موارد در زیر سقف نیز قابل نصب هستند.

فروش دوربین مداربسته باکس در شیراز

نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل مکعب مستطیل که لنز آن به صورت جداگانه نصب می شود. لذا می توانید به صورت سفارشی لنز آن را از میان انواع لنز های مختلف انتخاب کنید. دوربین های باکس به دوربین های صنعتی نیز معروف اند. اغلب از دوربین های باکس زمانی استفاده می شود که نیاز به تصویر برداری از زایوه ای بسته با کاربردی خاص وجود داشته باشد.

فروش دوربین مداربسته گردان (PTZ)در شیراز

نوعی از دروبین مداربسته که امکان کنترل چرخش آن از راه دور وجود دارد. ظاهری مشابه دوربین های دام دارند با این تفاوت که دارای یک پایه مخصوص نیز می باشند. نام دیگر این نوع دوربین ها دوربین اسپید دام است. این دوربین ها از بهترین دوربین های مداربسته جهت کنترل تردد و نظارت است. ( معرفی کامل دوربین های اسپید دام )

فروش دوربین مداربسته چشم ماهی در شیراز

دوربین مداربسته چشم ماهی یا Fisheye یکی از انواع دوربین های مداربسته است که با طراحی خاصی روانه بازار شده است. علت نام گذاری این دوربین به چشم ماهی به سبب شباهت عملکرد لنز آن به چشم ماهی است. دوربین چشم ماهی امکان دریافت و ثبت تصاویر در تمامی زوایا را داراست. بطور کلی کاربرد آن اغلب در محیط های وسیع مانند سوله های بزرگ، اماکن تفریحی و … است.

فروش دوربین مداربسته فلتی در شیراز

دسته ای از دوربین های مداربسته که با توجه به اندازه کوچکشان امکان جانمایی و نصب در هر مکانی را دارند. اندازه و ابعاد این دوربین بصورتی است که می توان آن را کوچک ترین دوربین مداربسته موجود معرفی کرد. ابعاد دوربین فلتی چیزی حدود 1×1 سانتی متر است. دوربین مداربسته فلتی دارای یک آنتن کوچک و باتری و سیم برای اتصال به باتری و یا برق مستقیم می باشد. ( خرید دوربین مداربسته فلتی )

انواع دوربین مداربسته بر اساس امکان انتقال بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم: دسته ای از دوربین های مداربسته که اطلاعات تصویر آنها به صورت بی سیم انتقال پیدا می کند. این دوربین ها نیازی به کابل کشی های پیچیده و پر هزینه ندارند و نصب آن ها به نسبت ساده تر و راحت تر است.
دوربین مداربسته باسیم : دسته ای از دوربین های مداربسته که اطلاعات آنها از طریق کابل انتقال پیدا می کند.

دوربین بی سیم بهتر است یا باسیم ؟؟

پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد. زیرا باید توجه داشت که دوربین قرار است در چه محلی نصب و استفاده شود.گاهی برای یک مکان دوربین بی سیم مناسب است و گاهی برای مکانی دیگر دوربین با سیم کارایی بهتری دارد. بنابراین نمیتوان به طور کلی گفت که دوربین مداربسته بی سیم بهتر است و یا برعکس

هر کدام از سیستم های مداربسته با سیم و بی سیم دارای مزیت ها و معایبی هستند لذا باید سنجید که برای محل مدنظر کدام نوع سیستم مداربسته کارایی بیشتر و مطلوب تری دارد.

دسته بندی دوربین های مداربسته بر اساس امکان دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب IR: دسته ای از دوربین های مداربسته که از LEDهای مادون قرمز برای ایجاد نور نامرئی و ثبت تصویر استفاده می کنند. در واقع این دوربین ها به نور مرئی نیاز ندارند و با جذب نور مادون قرمز می توانند به ثبت تصاویر بپردازند. همه دوربین های این دسته بندی برد ثابتی ندارند و با توجه به تجهیزات بکار رفته در آن ها دارای برد های متفاوتی می باشند.

دوربین مداربسته نور کم: دسته ای از دوربین های مداربسته که برای استفاده در محیط های بای نور کم مورد استفاده قرار میگیرد.در محیط هایی که نور کمی برای ثبت تصاویر توسط دوربین وجود دارد باید روش هایی را بکار گرفت که بتوان کارایی دوربین ها را در حد مطلوب حفظ کرد. مثلا با افزایس نور محیط می توان همان کارکرد را از دوربین متوقع بود اما گاها این امکان وجود ندارد لذا لازم است از دوربین هایی با ویژگی های خاص برای این محیط های استفاده کنیم.

دروبین مداربسته بدون دید در شب: دسته ای از دوربین های مداربسته که امکان ثبت تصویر در نور کم یا تاریکی مطلق را ندارند. در واقع این دوربین ها فاقد ویژگی های برای دید در شب یا تصویر برداری در نور کم هستند.

انواع دوربین مداربسته بر اساس شرایط محیطی دوربین

دوربین های مداربسته طبق مکانی ک مورد استفاده قرار میگیرند نیز دسته بندی می شوند. زیرا در هر مکانی با توجه به شرایط محیط لازم است دوربین ها به ویژگی ها و تکنولوژی هایی مجهز شوند.

فروش دوربین مداربسته ضدآب در شیراز :

برخی از دوربین های مداربسته دارای قابلیت ضدآب یا waterproof هستند. این دوربین ها معمولا برای استفاده در محیط های باز و بیرونی استفاده می شوند. البته بسته به جنس بدنه دوربین ها درجه ضدآب بودن آن ها با یکدیگر متفاوت است. معمولا تصور می شود که دوربین های ضدآب باید دارای بدنه فلزی باشند اما لزوما این طور نیست و دوربین هایی با بدنه پلاستیکی و مقاوم در برابر آب نیز در بازار وجود دارد.

فروش دوربین مداربسته حرارتی در شیراز :

دوربین های حرارتی از طریق لنز خود پرتوهای گرمایی ساتع شده توسط اجسام گرم را روی چیپ تصویر گرمایی متمرکز میکند. غالبا کاربری دوربین های حرارتی برای محیط هایی با حساسیت امنیتی بالاست. دوربین های حرارتی اطلاعاتی مفید و کاربردی را فراهم میکند مثلا میتواند زنده بودن یک جسم یا موجود را نشان دهد و یا تشخیص روشن بودن یا نبودن یک خودروی بی حرکت و اطلاعاتی از این قبیل.

فروش دوربین مداربسته ضدانفجار در شیراز :

همانطور که واضح است برخی مکان ها مانند معادن زغال سنگ، پالایشگاه هاای نفت،کارخانه های شیمیایی و نساجی و …. از جمله محیط هایی هستند که احتمال بروز انفجار در آن ها وجود دارد. لذا متناسب با این محل ها نیاز به دوربین هایی که دارای مقاومت نسبی بالا در برابر حرارت و فشار های ناگهانی و آتش سوزی داشته باشند، بیشتر شد.

پس از این احساس نیاز به دوربین های مداربسته ضدانفجار طبق استاندارد های خاص خود طراحی و تولید و روانه بازار شدند.

فروش دوربین مداربسته ضد ضربه در شیراز:

دسته ای از دوربین های مداربسته که از مقاومت بالایی در مقابل ضربات فیزیکی مستقیم برخوردارند. در واقع بدنه این دوربین ها طوری طراحی میشود که نسبت به سایر دوربین های مداربسته دارای مقاومت بیشتری در برابر ضربه های فیزیکی داشته باشند. این ویژگی معمولا برای دوربین های مداربسته خارجی اهمیت بیشتری دارد.

انواع دوربین مداربسته طبق آپشن های خاص

نوع دیگری از دسته بندی دوربین های مداربسته وجود دارد که در آن دوربین ها را طبق برخی آپشن ها و ویژگی های خاص دسته بندی میکنند. به عنوان مثال قابلیت ضبط صدا و وجود میکروفون در دوربین یکی از آنهاست.  در این حالت دوربین ها به دو دسته با قابلیت ضبط صدا و بدون قابلیت ضبط صدا تقسیم می شوند. همچنین ویژگی های دیگری نظیر امکان پشتیبانی از کارت حافظه ، wifi ، تشخیص چهره و قابلیت پلاک خوان و …نیز وجود دارد.

فروش دوربین مداربسته پلاک خوان داهوا در شیراز

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به انواع دوربین های مداربسته و معرفی آن ها پرداخته شد. احتمالا متوجه تنوع بالای دوربین های مداربسته موجود در بازار شده اید. نکته اینجاست که همچان بر این تنوع افزوده میشود و شرکت های فعال در حوزه دوربین مداربسته سعی در ارائه دوربین هایی مجهز به تکنولوژی های روز و امکانات بیشتر و بهتر هستند.

این موضوع فقط بخاطر رقابت آن ها بر سر تصاحب سهم بیشتری از بازار نیست. بلکه بطور طبیعی با گذر زمان افراد خرابکار سعی در دستکاری سیستم های مداربسته برای از کار انداختن آن ها دارند و اگر آن سیستم مداربسته قدیمی تر باشد امکان موفقیت آن ها بیشتر است.بنابراین همواره سعی داشته باشید از سیستم ها و تجهیزات بروز و جدید تر استفاده نماید و نکات لازم برای حفظ سطح امنیت آن ها را جدی بگیرید.

فروش دوربین مداربسته در شیراز

فروشگاه مرکزی همتاسیستم با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در کنار فراهم آوردن این تنوع بالا از محصولات در فروشگاه آنلاین و حضوری اقدام به ارائه برخی خدمات جانبی نیز کرده است.

برخی خدمات همتاسیستم :

  • نصب انواع دوربین مداربسته
  • پشتیبانی و آموزش کار با دوربین ها و سیستم های نصب شده
  • مشاوره و کارشناسی از محل برای برآورد هزینه و تعداد دوربین های مورد نیاز بصورت رایگان
  • فروش بصورت نقد و اقساط
  • ارسال به سراسر ایران
  • پرداخت در محل برای سفارش های داخل شیراز
  • خرید دوربین مداربسته در شیراز

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید