اخبار, تازه‌ترین‌ها

دوربین مداربسته اسپید دام + کاربرد و ویژگی ها

دوربین اسپید دام - کاربرد و ویژگی ها

امروزه شاهد گسترش شهر ها و نیاز به دوربین مداربسته در محیط های مختلف با کاربرد های گوناگون هستیم.لذا وجود دوربین های مداربسته متناسب با شرایط و کاربرد های متنوع یکی از الزامات ضروری محسوب می شود. دوربین مداربسته اسپید دام یکی از انواع دوربین های مداربسته است که برای کاربردهای خاص خود طراحی و تولید میشود.

دوربین های اسپید دام (Speed Dome) از نظر شکل ظاهری مشابه دوربین های دام هستند اما در واقع دوربین های مداربسته اسپید دام از جهاتی پیشرفته تر و کاربردی تر هستند.

کاربرد دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)

اصلی ترین کاربرد دوربین های اسپید دام پوشش نظارت همه جانبه در محیط های وسیع مانند چهار راه ها ، کارخانجات ، سوله ها و …است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این دوربین های اسپید دام در هر لحظه فقط یک جهت را پوشش می دهند و برای بالابردن کارایی آن می توان از وجود فردی به عنوان اپراتور بهره برد.

به طور کلی دوربین های اسپید دام برای فضا های بیرونی طراحی و تولید شده اند و تصویر مطلوبی را ارائه می دهند.

 

ویژگی های دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام جز پیشرفته ترین دوربین ها قرار دارند بنابراین دارای امکانات و ویژگی های بسیاری هستند. اما در اینجا می خواهیم برخی از ویژگی های اصلی که باید هنگام خرید به آن ها توجه داشت را باهم برسی کنیم.

ویژگی Auto Tracking

قابلیت تعقیب سوژه یا همان Auto Tracking یکی از ویژگی های مهم دوربین های مداربسته اسپید دام به مشار می رود. با وجود این تکنولوژی دوربین اسپید دام می تواند طبق برنامه های از پیش تعریف شده ، حرکات و سپس سوژه را تشخیص دهد و هر لحظه آن را دنبال کند.

ویژگی IR

ویژگی IR یا همان InfraRed نیز از دیگر ویژگی های کاربردی دوربین های اسپید دام است. در واقع قدرت دید در شب یا IR آن هم با توان بالا یکی از نیاز های ضروری برای دوربین های اسپید دام است. معمولا قدرت دید در شب دوربین های اسپید دام از 50 متر تا حدود 300 متر (متغیر نسبت به مدل های مختلف) می باشد.

ویژگی PTZ

ویژگی PTZ مخفف Pan Tilt Zoom  است. برای آشنایی بیشتر ، بهتر است معنی دقیق تر هرکدام از این عبارات را برسی کنیم.

pan : یعنی چرخش کامل (360 درجه ) از چپ به راست و برعکس

tilt : حرکت در جهت عمودی ( در مدل های مختلف میزان زاویه چرخش متفاوت است)

zoom : به معنای زوم اپتیکال است ( قدرت زوم در مدل های متخلف متفاوت است)

 

موارد بالا فقط برخی از ویژگی های برجسته دوربین های مداربسته اسپید دام بود. قطعا پیشرفت روزافزون تکنولوژی، بر سیستم های نظارت تصویری و دوربین مداربسته نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت. اما هم اکنون پیشرفته ترین و مجهز ترین دوربین های مداربسته در همتا سیستم موجود می باشد و می توانید از میان برند های معتبر و محصولاتی متنوع، بهترین دوربین مداربسته مدنظر خود را انتخاب کنید.

1 فکر در مورد “ دوربین مداربسته اسپید دام + کاربرد و ویژگی ها

دیدگاهتان را بنویسید