اخبار, تازه‌ترین‌ها

خانه هوشمند در شیراز | اهمیت سناریو

خانه هشومند در شیراز

همتا سیستم مجری سیستم امنیتی و نظارتی و خانه هوشمند در شیراز

 

قبلا در مقاله به طور مفصل در مورد خانه هوشمند در شیراز صحبت کردیم. در اینجا می خواهیم به اهمیت سناریو در خانه هوشمند بپردازیم. دیگر نصب و راه اندازی تجهیزات لازم برای خانه هوشمند مورد بحث نیست زیرا این موارد مربوط به قدم اول هوشمندسازی ساختمان است و اکنون قصد داریم در رابطه با قدم دوم یعنی سناریو صحبت کنیم.

شاید فکر کنید پس از نصب کامل و پیاده سازی تجهیزات هوشمندساز ساختمان دیگر کار تمام است؛ اما اشتباه می کنید. زیرا یک مرحله بسیار مهم پس از نصب سیستم هوشمند وجود دارد و آن تنظیم سناریو مطولب و مدنظر کاربر است.

اما ابتدا مشخص کنیم :

سناریو در خانه هوشمند به چه معناست؟؟

سناریو در لغت به معنای داستان و یا فیلم نامه است. اما معنای دقیق تری هم برای آن وجود دارد : «روایت یا توصیفی نظام مند از سلسله رویداد هایی که ممکن است در آینده رخ دهد»

خب با وجود این تعریف به سراغ خانه هوشمند می رویم و واژه سناریو را در خانه هوشمند تعریف می کنیم : سناریو در هوشمندسازی خانه به معنی توصیف منظم تمامی رویداد هایی که ممکن است بصورت هوشمند و خودکار در آینده رخ دهد.

در یک خانه هوشمند  در شیراز شما با یک سیستم کنترل مرکزی قادر خواهید بود که تمامی وسائل و ابزارهای هوشمند خود را به راحتی و بدون زحمت کنترل و مدیریت کنید. اما نباید از تعریف یک سناریو دقیق و مناسب غافل شوید زیرا این سناریو است که باعث راحتی و سادگی مدیریت سیستم هوشمند نصب شده می شود.

بطور خلاصه و مختصر می توان تشبیه کرد که تناسب سناریو و تجهیزات هوشمند مورد استفاده ، به مانند تناسب روح و جسم است. بنابراین اهمیت آن نیز واضح و روشن است.

البته نگران نباشید؛ تعریف یک سناریو مطلوب و ایده آل اصلا کار سختی نیست؛ فقط کافیست از متخصصان این حوزه مشورت بگیرید.

خب! بهتراست کمی هم درمورد کاربرد سناریو صحبت کنیم

اصلی ترین کاربرد یک خانه هوشمند در شیراز بالابردن سطح رفاه و آسایش نمایان می شود. اما کاربرد های دیگری نظیر بالابردن سطح امینت و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز در یک خانه هوشمند به چشم می خورد.

در واقع اینکه کدام جنبه از یک خانه هوشمند در شیراز با اهیمت تر است توسط خود شخص تعیین می شود. ممکن است برای فردی بالابردن سطح امنیت و کنترل آن بصورت هوشمند مهم تر از صرفه جویی در انرژی و رفاه باشد. در هر صورت بطور کلی تمامی این ابعاد در هوشمندسازی مورد توجه است و معمولا سعی بر اینست که ارتقا همه ابعاد بصورت هم سطح باشد.

خانه هوشمند در شیراز

برای هوشمندسازی ساختمان ابتدا نیازمند تجهیزات و لوازم هوشمند متناسب با هدف خود داریم و پس از آن به مرحله نصب و پیاده سازی خواهیم رسید. اما توجه داشته باشید که هوشمندسازی ساختمان امری تخصصی است و باید نصب و راه اندازی آن را به افراد خبره سپرد زیرا در صورت هرگونه ایراد و نقص ممکن است امنیت ساختمان تحت تاثیر قرارگیرد.

همتاسیستم به عنوان شرکتی پیشتاز در عرصه خانه هوشمند در شیراز فعالیت دارد. با مراجعه به دفتر مرکزی همتاسیستم واقع در خیابان انوری می توانید از کارشناسی خرید حضوری و برسی اصالت کالا بهره مند شوید. البته در صورت تمایل می توانید از فروشگاه آنلاین همتاسیستم ثبت شفارش کنید. و محصول خود را در هر جای ایران عزیز که باشید تحویل بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی : شیراز – اول خیابان انوری(از سمت مشیر) سمت راست پلاک 213

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید